February 10, 2012

Tervislikud käkid

Mul on lahe treener, kes jagab ka tervislikke retseptisoovitusi. Seekord, siis tervislikud käkid, kui soovid midagi tervislikku ja samas ka magusat. Eks igaüks võib kasutada oma fanaasiat, aga panen kirja siis sedasi, kuidas mina neid tegin.
Vaja läheb:
1 klaas täistera kaerahelbeid (mina kasutasin neljaviljahelbeid)
1 klaas speltahelbeid.
Hakitud rosinad, ploomid, erinevaid seemneid, pähkleid, 2 spl speltajahu, 1tl kaneeli, näpuotsatäis meresoola, 1spl oliivõli (soovi korral), agaavi siirup (soovi korral).
Röstid  helbeid kergelt keskmise kuumusega pannil. Röstitud helvestele kallad juurde rosina-ploomi-pähkli segu. Mina kasutasin rosinaid, ploome, kreeka pähkleid, päevalilleseemneid, kõrvitsaseemneid, linaseemneid. Kallad juurde 3/4 klaasi kuuma vett, segad läbi ja jätab umbes 5 minutiks seisma. Seejärel lisa kõik teised komponendid. Agaavi siirupit kasutada vastavalt enda maitsele ehk siis kui magusaid soovid. Mina kasutasin vast 2spl. Vabalt võib ka kasutada hoopis mett. Vormida pätsikesed ja asetada küpsetuspaberile plaadile ja ahju. 200 kraadi juures umbes 15-20 minutit. Vaadata välimuse järgi, et kui kergelt juba pruunikas, siis välja võtta. Ise lasingi veidi liiga kaua ahjus olla. Lasta maha jahtuda ja näiteks külma piimaga süüa. Mulle vahelduseks väga meeldis, isegi väiksed lapsed sõid heameelega ja küsisid vaid juurde. Selle kogusega saab umbes 20 suuremat küpsist. Mina tegin erineva suurusega :)


No comments:

Post a Comment